Megint Hétfő - No.1.



Múlt hét szerdai bejegyzésem óta töprengek, hogy melyik mostanában olvasott könyv legyen a következő, ami külön posztot érdemel, de addig is, míg ezt eldöntöm, itt egy lista a januári olvasmányaimról, aztán blogajánló és álláskeresési miegymások :)

Eddigi januári olvasmányaim:
  1. Agatha Christie: Gyilkosság méretre
  2. Frans Eemil Sillanpää: Hiltu és Ragnar
  3. Szabó Magda: Hullámok kergetése
  4. Franz Kafka: A per
  5. Vavyan Fable: A pepita macska
  6. Bartos Erika: Anna, Peti és Gergő – Nagycsalád lettünk
  7. E. M. Forster: Szellem a házban
  8. Benyák Zoltán: Csavargók dala
  9. Ráth-Végh István: A fáraó átka
  10. Catherynne M. Valente: A lány, aki körülhajózta Tündérföldet
  11. Bartos Erika: Anna, Peti és Gergő – Irány az iskola!
  12. Robert Galbraith: Kakukkszó
  13. Mándy Iván: Csutak és a szürke ló
  14. Walt Disney – Arielle, a kis hableány
  15. Walt Disney – A rút kiskacsa
  16. Bartos Erika: Bogyó és Babóca – Évszakos könyv
  17. Szabó Magda: Für Elise
  18. Angela Nanetti: Nagyapó a cseresznyefán
  19. N. H. Kleinbaum: Holt Költők Társasága
  20. Catherynne M. Valente: A lány, aki Tündérföld alá zuhant és a tivornya élére állt
  21. E. M. Forster: Szoba kilátással
Ha nem lennék olyan lusta, mint amilyen, akkor már lenne egy oldalszámolós polcom is, de azt hiszem, ezt meghagyom hétvégi projektnek.
Az utolsó kettő épp folyamatban van, illetve belekezdtem egy 385 oldalas angol Drarrybe :D szeressük nagy fába vágni a fejszénket, abból 187 elolvasott oldalnál járok.
Első pillantásra rettentő soknak néz ki a dolog, de már 8 gyerekkönyvet sikerült esti meseként felolvasnom, illetve Fannival közösen elolvasnom. Lassan de biztosan közelítem az 5 ezer oldat, még biztosan sorra kerítem a Krumplihéjpite irodalmi társaságot is a héten, aztán jöhet ezerrel a várólista csökkentés.

Ma lett új könyvespolcunk is, így kulturáltabban néz ki az állomány, mutatom:



A lehetséges 12 polcból még mindig én foglalok többet, szám szerint hét fakkon várakoznak rám mindenféle nyomtatott szépségek :)

Álláskeresésről most csak annyit, hogy múlt héten megpályáztam egy álomhelyet, antikvárium adminisztrátori részmunkaidőt, de más molyok is lecsaptak a lehetőségre, szóval azt hiszem, az már elúszott :( Nem mintha feladnám a dolgot, ma reggel már jelentkeztem másfelé, és megpróbáltam összehozni egy új, aktualizált önéletrajzot, de az délben elszállt.
Amúgy meg, mivel kérdezték, sokan:
igen, tényleg van egy tanítói diplomám, de NEM, nem akarok tanítani. Egyfelől nem bírok fegyelmezni, ezt be kell látni; másfelől utáltam a rengeteg papírmunkát, jelentést, amivel a meló járt. Az összeszedett gyerekbetegségekről nem is beszélve...
Nekem olyan állás kéne leginkább, ahol emberekkel foglalkozhatok és jó lenne, ha a meglévő SAP tudásomat is kamatoztathatnám. Nem derogálna a bolti pénztáros, árufeltöltő, mert hiába fizet keveset, azért én már 5 nagyon hosszú éve itthon vagyok, ergo nem dolgoztam mással! (az meg olyan meló, ahol alkalmazkodni is kell, de önálló munkavégzéssel is jár)
Majd meglátjuk, augusztusig van még időm:)


És végül, a beígért blogajánló:


Amikor januárban eldöntöttem, hogy új év = új tervek, a nyár óta halogatott blogolás valahol a lista elején állt, közvetlenül persze az önéletrajz, álláspályázatok után.
Megnéztem, hogy mi a trend, mert ugyebár mindenben vannak divatok, és bár azzal a kitétellel nem értek egyet, hogy csakis egyféle témával foglalkozzam; rögtön megtanultam egy új kifejezést, az inspirációs blog nevet.

Az inspiráció (sugallat, ihlet, késztetés), a lelki és szellemi tett egyik mozgatórugója, ami a kreativitással járó alkotókészség révén innovációt, azaz szakmai fejlesztést, vagy gyakorlatban is megvalósuló újításokat eredményez.
Míg az innováció egy kreatív ötletből születő folyamatot jelöl, amely a későbbiekben megvalósítja az ötletet, az inspiráció ezen kreatív ötlet létrehozására buzdító belső indíttatás, vagy külső folyamat, amit tudatosan fejleszteni lehet. Azt is mondhatjuk, hogy a inspiráció képes összekötni a kreativitással járó alkotóerőt, elméleti indíttatást és elképzelést az innováció révén megvalósult és létrehozott újítással egyfajta teremtő erőként.

Félreértés ne essék, nem én vagyok ilyen okos, hanem a Wiki :) És persze vele együtt mások is, akikre idén találtam rá. 
  • Szintén van amcsi része az urban eve-nek is, meglehetősen sok olvasói levéllel, de azt most nem linkelem be, annál inkább egy vizsgaidőszakhoz készült cikksorozatot és még inkább a letölthető, gyönyörűséges inspirációs naplók linkjét: http://www.urban-eve.hu/extrak/
    Ez a blog nem csak kinézetében gyönyörű, hanem megfogadható, hétköznapi módon ír, hétköznapi gondokról. A Fejezd be a mondatot legutóbbi posztja épp jókor jött, mert itthon elég könnyű maga alá zuhanni az embernek, a házimunka sokak szemében nem munka. Iszonyú hatékonynak érzem magam, ha… kezdetű mondat viszont meglepően hosszú felsorolás lett, szóval köszi, Via!
    (nem túl mellesleg: elég izgalmas elolvasni, hogy másoknak mit jelent ez a poszt!)
  • Pennát a kézbe gyakorlati írói feladatai időről-időre elgondolkodtatnak, még ha nem is ragadok billentyűzetet, hogy megalkossam őket. Még mindig nehezen mászok ki a fanfictinök világából, holott folyamatosan bosszankodom azon, ha nem bírok megfelelni.... bár igazán SENKI nem bír megfelelni :)
    2014-es kihívások tapasztalata: ~ ha negatívra veszed a karaktert, NEM JÓ, mert túl OOC; ~ ha pozitívra írod a szereplőt, NEM JÓ, mert túl OOC; ~ ha canonra írod meg, NEM JÓ, mert túl hideg, távolságtartó….amúgy nincs sok elvárás, mért gondolom :D
Hogy Ti is, Kedves Olvasóim kellő ihletet kaphassatok, vagy csak egy jót énekeljetek, itt a címadó dal:



"Hova jár ébredni az álom?
Ma talán végre megtalálom.
Van egy arc, szembejön az utcán,
Van egy perc, s én ott leszek, de ott ám!"

Találkozunk jövő hétfőn! :) Szép Hetet, Drágák!

Megjegyzések