Megint Hétfő - No.8 Boldogság vs. megelégedettség

„A boldogság egy olyan ideális állapot, amelyre bár vágyunk, mégsem tudjuk meghatározni, hiszen magában foglalja életünk minden oldalát és ezzel emberi teljességünket.”
Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Boldogság



Ez egy kissé személyesebb bejegyzés lesz, de ettől blog egy blog, nemde? Időnként bekacsint az élet.
Most, hogy kitavaszodott, én is szinte szárnyalok, még akkor is, ha ez nem megy 100 százalékosan. A napsütéstől folyton mosolyogni támad kedvem, meg egyébként is szuper kis napom volt tegnap is, ma is.

Bár nyugodtan mehetnék visszább is az időben, egészen péntek délutánig, amikor az egyik könyvtárban végre levadásztam Farkas Lívia könyvét, az Ennél zöldebb nem lesz-t, meg Larten Crepsley vámpír életének harmadik részét ♥ Ez utóbbit már el is olvastam tegnap délelőtt, és aztán a Napok romjait is. A komornyik életének meséje gondolkodtatott el azon, hogy tényleg nem más az ember élete, csak folyamatos ácsingózás valami más, valami szebb, valami jobb után, amitől boldog lehetne.
Mégpedig úgy boldog, hogy ezer százalékig, tartósan, konzerválva az élményt örökre. Holott ezt nem lehet megtenni, még a szerelemmel se, mert ezek a lelki állapotok csak pillanatnyiak.
Mit lehet akkor tenni?

Egyfelől belenyugodni, hogy magát a boldogság szót se tudjuk egységesíteni, a legnagyobb idézet gyűjtemény oldalon 74 lapon olvashatunk okosabbnál okosabb meghatározásokat, szöveg és versrészleteket :) http://www.citatum.hu/kategoria/Boldogsag
Másfelől azt hiszem sokan inkább afféle szuperélményként tekintenek a boldogságra, mint a szerelem eufóriájára, ezért nem tudják megélni a hétköznapok csodáit. Mert végül ezek hozzák el a lélek megelégedettségét.

Olyan dolgok például, amik velünk történtek mostanában:
~ voltunk futóversenyen, a Naplás tónál
~ a legkisebb csemetével elmentünk könyvtárba, és ez egy egészen jópofa kirándulás volt
~ tegnap elolvastam két könyvet is, és már most tudom, hogy sikerül majd végezni a tavaszi várólistámmal, igaz, csak 9/10-es arányban
~ vettem 3 könyvet is a két könyvtárból (Joanne Harris Szederborát 100 forintért!)
~ tegnap este rendbe tettem az idei olvasásaimat, és már most leadtam a 15 ezer oldalas kihívást
~ az előző posztomban szereplő dal, és a hozzá kapcsolódó kritika még mindig melengeti a szívemet
~ kimostam mindent itthon, és ki tudtam teregetni a teraszra
~ főztem is, sütöttem is, közben hallgattam a madarakat, így elviselhetőbb volt a sokadik mosogatás :D
~ újra rátaláltam a kedvenc Drarry írómra, Lomonaaeren-ra, és olvasgattam pár angol ficet
~ nekiálltam megint írni, 800 szónál járok, bár még nem tudom, hogy mennyire lesz hosszú
~ habár a leadott original ficem nem nyerte el a zsűri tetszését, máris találtam egy újabb pályázatot
~ kétféle süti is van itthon, szilvás pite és kókuszos kocka :3

Ezeket most azért soroltam fel, hogy látni lehessen, apróságok ízesítik meg az ember életét, csak éppen ezt hajlamosak vagyunk nem észrevenni. De talán, most hogy tavasz van, az újrakezdés időszaka, érdemes ezen is változtatni, ha lehet ;)




Megjegyzések