Vasárnapi Próféta 10.

A Vasárnapi Próféta (vagy késés esetén a Hétvégi Próféta) egy hetente jelentkező rovat, amelyben a heti olvasmányaimat, molyos aktivitásomat és a bloggal kapcsolatos tevékenységeimet osztom meg :) Afféle online napló, számadás és hálarebegés az Ég, valamint az Olvasók, Molytársak és Bloggerek felé. Néha előfordul majd benne egy-két személyes hír is, ezért a heti beszámoló, Vasárnapi Próféta és személyes címkék alatt keressétek.



Elnézést, hogy megvárakoztatok mindenkit, de sajnos hiába van hosszú hétvége, nem igazán működik jól a netem, ezért ma már biztosan nem lesz Rudnay-gyilkosságok értékelés, holott befejeztem a regényt. (és elöljáróban annyit, hogy tetszett! :D)

Szerdán jártam könyvtárban, a Szilvási könyvet megvettem, míg a többit csak kölcsönöztem, habár Anyukám már lenyúlta Vekerdyt, őrá várnom kell majd. Popper Péter könyve igencsak izgalmasnak ígérkezik, mert az ezoterikus tanításokat és a köréjük kapcsolódó hiedelmeket, zűrzavarokat veszi sorra, lásd a halottidézést, New Age mozgalmat, de ír a buddhizmusról, általában a vallásosságról, beavatásokról, hogy mitől Mester egy mester, a halál előtti pillanatról - egyszóval igencsak más vizekre evezek majd olvasás közben a segítségével.

Merthogy szerencsére engem minden érdekel, vagyis inkább sok minden, a héten olvastam történelmi krimit, Jane Austent és két hamisítatlan, igazi Agatha Chrsitie-t is, de szívből tudom mondani, hogy mindegyik kikapcsolt, elbűvölt elszórakoztatott.
Remélem, hogy az én írásom is tetszeni fog az eljövendő olvasóknak, ma van a leadási határidő a PANDORA kihíváson, és holnaptól már olvashatók is az elkészült fanfictiönök, Sterek, Destiel, Merthur és Drarry párosokkal :)
Számomra most nehéz szülés volt írni, nemcsak azért mert kihagytam egy évet, hanem mert a felkészülési időszakban volt két hetem, amikor betegség miatt egyetlen árva szót se tudtam leírni.
De nem bántam meg a jelentkezést, jó volt újra visszatérni a merengősök közzé <3





Még egy dolog tart távol a blogtól, ez pedig a Duolingo nevű nyelvtanító alkalmazás. Tavaly nyár óta tanulgatok svédül, idéntől csinálom nagyobb erőbedobással; akik követnek twitteren, azok gyakran olvashatnak #svédtanulóscsiripet.
Svédben 65 leckéből áll az úgynevezett tanulófa, és most próbálom a fórumon, az fb zárt csoportban is kideríteni, hogy az rendben van, hogy egy év kell a végighaladáshoz, de vajon mennyit kell egy nap gyakorolni hozzá?!? Bár a mai napomat tekintve én most extrajókislány vagyok, úgy megörültem a tízes szintnek, hogy átismételtem mind a 17 előző leckét :))

Az angolt is újrakezdtem, ott egy hét alatt elértem a 10. szintre, már 45 %-on áll a tudásszintem. Ez itt csak ismétlés, de hát az is kell, főleg a nyelvtani szerkezetek miatt. Ha pedig végeztem az angol Duolingóval, akkor újra felelevenítem a nagyon mélyen eltemetett, gimnáziumi francia nyelvtudás morzsáimat - emléknek nem merném nevezni őket... max kövületnek.

Többen kérdezték, hogy mit fogok magammal kezdeni áprilistól, amikor újra itthon leszek, hát a napi svédtanulás biztosan az egyik fogadalmam lesz. Ha sikerül minden nap gyakorolnom, az jelentős fejlődés lesz, az áprilistól-szeptemberig terjedő öt hónap, vagyis 150 nap alatt :D


Majd én is így örvendezek Duóval :))
De csak hogy ne az én elfogult véleményemet hallgassátok, ITT egy cikk, hogy miért jó, és miért nem jó duolingózni. Kezdőknek, újrakezdőknek mindenesetre szívből ajánlom!

Megjegyzések

  1. Gratulálok neked a nyeltanulós sikereidhez! :)
    A Rudnay gyilkosságokat szerintem mi is hamarosan sorra kerítjük, a múltkor láttam itt nálad a Gyönyörű titkok múzeumát, nagyon kíváncsi leszek majd rá hogy fog tetszeni. :) További szép estét kívánok! :)
    Zsófi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsófi!
      Köszi :)
      Mindkét könyvről pötyögöm már az értékelést, tudom, hogy az utóbbi hónapban sajnos nagyon elúsztam ezen a téren :/ Viszont elöljáróban hadd mondjak annyit, szerettem őket.

      Törlés
    2. Kíváncsian várom majd őket! :) :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Felhívom rá a figyelmet, hogy a blogon a megjegyzések MODERÁLÁS után kerülnek fel; illetve hogy a megjegyzés írója tudomásul veszi, hogy adatait (nevét és online elérhetőségét) ÖNKÉNT adta meg. Harmadik félnek, vagy reklámcélra nem használom fel senki adatait!