Hó végi zárás: Ezeket a könyveket olvastam novemberben


Ahogy érkezik a tél, az embernek úgy lesz egyre inkább kedve bekucorodni valahová - fotelba, vagy ágyra, takaró alá -, meleg teával, kávéval, kakaóval felszerelkezve, és csak olvasni, olvasni, olvasni 📖
Minthogy a legnehezebb zh-án már túlestem ebben a félévben, én is belehúztam az olvasásba, bár megint csalok, rengeteg száz oldal alatti vagy a körüli hosszúságú könyvet olvastam novemberben.

Íme az olvasmánylista:

  1. J. K. Rowling: Harry Potter és a Halál ereklyéi
  2. Gombos Péter: Dobj el mindent… és olvass!
  3. Szilágyi Rita: Irodalmi „hölgyvilág”
  4. Agatha Christie: Gyilkosság Mezopotámiában
  5. Göthe Salmander: Legendás állatok és megfigyelésük
  6. Tudor Hushpush: A kviddics évszázadai
  7. Lackfi János: Robban az iskola
  8. Agatha Christie: Harmadik lány
  9. Alan Bennett: A királynő olvas
  10. Danielle Paige: A Gonosz ébredése
  11. Caleb Krisp: Ivy Pocket és az Óragyémánt
  12. Elizabeth Berg: Álmok szárnyán
  13. Italo Calvino: Ha egy téli éjszakán egy utazó
  14. Kele Dóra (szerk.): InstaVers
  15. Alessandro Baricco: Selyem
  16. Arthur Conan Doyle: Sherlock Holmes Short Stories (Oxford Bookworms)
  17. L. Frank Baum: The Wizard of Oz (Oxford Bookworms)
  18. Frances Hodgson Burnett: A Little Princess (Oxford Bookworms)
  19. J. K. Rowling: Fantastic Beasts and Where to Find Them: The Original Screenplay
  20. P. G. Wodehouse: Jeeves and Friends (Oxford Bookworms)
  21. Voltaire: Candide vagy az optimizmus
  22. Szophoklész: Antigoné
  23. Murakami Haruki: Miről beszélek, amikor futásról beszélek?
  24. Gerald Durrell: A halak jelleme
  25. Wéber Anikó: Az osztály vesztese
  26. Tóth Krisztina: Vonalkód
  27. Fekete István: Éjfél után



A hónap könyve díjat ezúttal egyértelműen Alan Bennett műve, A királynő olvas kapja, amit anyám és a nagylányom kezébe is nyomtam - gyakorolva a hivatásomat. Nagyon tetszett még Murakami memoárja is, habár én biciklis vagyok, de olvasás közben rengetegszer értettem, hogy miről ír, a kifáradás, kifulladás, feladom érzése mindenféle sportban azonos élmény.
Antigoné és Candide újraolvasás volt természetesen, mint ahogy a HP7, Legendás állatok és Kviddics évszázadai, valamint AC néni könyve, a Harmadik lány is.

Apropó, Antigoné... Ti emlékeztetek rá, hogy Szophoklész írta ezt a híres mondást: "Sok van, mi csodálatos, De az embernél nincs semmi csodálatosabb."  Időszámításunk előtt 406-ban halt meg a híres drámaíró, és még most, majdnem 2500 évvel később is idézzük sorait... hát ez tényleg csodálatos!
Könyvtörténetből sokat tanulunk arról, hogy mennyi mindent köszönhetünk a régi szerzeteseknek, akik szerencsére válogatás, és változtatás nélkül másolták le az ókori auktorok műveit, hogy abból tanulhassanak egyesek, és bizony nélkülük ezeket a sorokat sem olvashatnánk.  Holott az Antigoné még mindig klassz darab, mai napig érvényes a felvetés, hogy mi a fontosabb, az erkölcs, vagy a hatalom által kiadott parancs, törvény :)





Ebben a hónapban három recenziós könyvet kaptam, Elizabeth Berg George Sandról szóló történelmi regényét már olvastam, értékeltem, szerettem.
Az új kiadótól, a Twister médiától kapott könyvek közül most olvasom az elsőt, a Megfizethetetlent (Priceless) egy műkincsek után nyomozó FBI ügynökről készült történetet. De ugyebár az úgy van, hogy ha nincs lehetőség, akkor nagyon nincs, ha meg van, akkor nagyon van, és még válaszolnom kell egy újabb megkeresésre 😉

Közben a moly számláló számos érdekességet mutatott nekem novemberben, innen is köszönöm a 200 feletti figyelőt, hát wow, Drágáim, hihetetlen, h ennyien kíváncsiak az olvasmányaimra 💖 Amik meg időközben 900 felett járnak, három moly év alatt nem is rossz teljesítés.
Az hogy idén mennyi könyv van még biztosan betervezve, azt ezen a fotón lehet látni, de természetesen mindez borulhat, ha visszaviszek egy-két kötetet a könyvtárakba, és - szokás szerint - elcsábulok 😜

Képek megint a kedvenc tumblr blogomról származnak: http://autumncozy.tumblr.com

Megjegyzések