Havi zárás: ez volt 2017.április


Nem mondhatni, hogy attól, hogy nem jutottam el a Könyvfesztiválra, nem történt velem semmi, mert pont ellenkezőleg :)
Jártam Egerben, még március hónap végén:




Aztán húsvétkor felmentünk Mátraházába, és behavazódtunk:






Ezek még szerdai képek, azaz április 19-én készültek, mikor még csak 22 cm volt a hó ... és folyamatosan hullott. Még mielőtt felmentünk volna a Kékesre, ígérték a meteorológusok a helyenként kis havazást, de ez a Kékestetőn meg alatta hat kilométerrel konkrétan 50 cm-t eredményezett. Valamint azt, hogy 36 órára el voltunk zárva a külvilágtól, az áramot aggregátorról nyomatták és éjszaka 4-4 órát lekapcsolták szerdán is, csütörtökön is.


Pénteken végül haza tudtunk jönni, reggeli helyett ebéd után, így sikerült elintéznem a fiam beiskolázását, ami miatt még szerdán meglehetősen nagy volt bennem a pánik. Mutattam már fb-én, de felteszem ide is:



A legnagyobb gyerekkel egyforma magas hókupacot hagytunk ott Mátraházán :D


Természetesen máskor is megyünk, de téli gumival a kocsin, szánkóval, csizmával, hótaposóval, télikabátokkal... hogy aztán úgy járjunk, mint Szilveszterkor, mikor csak a tévétoronyból láttunk a Tátra tetején havat.
Nos, mindenesetre sikerült behozni a hómentes telet, sőt egyszerre három hókotrót sosem láttam még én sem, mint amit 2017 húsvétkor a Kékesen.





Ennyi privát kalandhoz képest keveset olvastam, fele részben mesekönyvet, mert már tíz napja készülök a vizsgáimra is, se időm, se kedvem nem volt többre.

Konkrétan ezeket a könyveket olvastam:

  1. Borbás Mária (szerk.): A fizikusok
  2. Igaz Dóra: Nyár, nagyi, net
  3. Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 11. – A hercegnő férjhez megy
  4. Neil Gaiman: Északi mitológia
  5. Berg Judit: Maszat számol
  6. Marék Veronika: Boribon cicája
  7. Janikovszky Éva: Felelj szépen, ha kérdeznek!
  8. Szabó Magda: Mózes egy, huszonkettő
  9. Henrik Tamm: Nindzsa Timmy és az elrabolt kacajok
  10. Szabó T. Anna: Tükörrobot
  11. Joss Stirling: Lélektársak – Sky
  12. Helen Davies – Csépány Zsuzsa: Kezdők svéd nyelvkönyve
  13. Nemere István: A titokzatos padlás
  14. Klausz Melinda: Megosztok, tehát vagyok


A fizikusok és a Neveletlen hercegnő 11. várólista csökkentések voltak, most 7 olvasmányom van már meg a tucatból a polcomon - nagyon jól állok :) SzM szokás szerint a centenáriumi kihívásra választott kötet volt, a Lélektársak elvileg Könyvmoly párbajos és Mini könyvklubos közös választásom volt.
A Kezdők svéd nyelvkönyve nagyon jól hangzik, de azért arról tudni kell, hogy még a tavalyi Könyvhéten vettem, tehát majd' egy évig tartott mire kiszótáraztam... és szerencsére nem kell számot adnom róla, hogy ténylegesen hány szót tanultam meg belőle :P

Viszont bár a molyon nincs fenn az adatbázisban, de elolvastam életem első svéd könyvét, Janikovszky Éva Felelj szépen, ha kérdeznek! című művét. Könyvtári leselejtezésből került hozzám a drágasság, kemény 400 forintot fizettem érte.
Neil Gaiman és Klausz Melinda könyvei szintén a könyvespolcomat gazdagították, ebben a hónapban könyvvásárlás, szerzés terén rossz voltam, 8 kötetet vettem, kaptam.


 

... és abból a nyolcból három felnőtt színező, csak hogy tudjam mire elhasználni a három különböző ceruzakészletemet is :))


Szép Májust kívánok Nektek, sok-sok jó könyvélménnyel! 

Megjegyzések