Havi zárás: ez volt 2017. júniusa


Június volt az a hónap, mikor voltam olyan agyalágyult (v hülye), hogy bevállaltam egy napra két vizsgát, a gyermekeim tanévzárójával egy időben :D
No, de spongyát a lükeségemre, merthogyhát sikerült az első tanévet bukás, sőt kettes nélkül abszolválnom, a legrosszabb jegyem két hármas volt még az előző félévben; míg a mostanit öt darab jelessel sikerült zárnom.

Mint ahogy a bétám, Breathless szokta mondani, stréber vagyok, de piszkosul, amit mi sem mutat jobban, mint hogy április végétől június közepéig terjedő 55 napból képes voltam 40-en tanulni...
Azóta se nagyon bírtam kipihenni magam.
😅



Olvasni ellenben a vizsgák óta rengeteget olvastam, falom a könyveket, sőt számos új dologba is belevágtam.

Csak csupán 37 napig tartott, de végigszenvedtem franciául a kedvenc Jane Austen regényemet, a Büszkeség és balítéletet; és ezen úgy felbuzdultam, hogy elolvastam a Kis herceget is eredetiben.

Még nem hallgattam hangoskönyvet sem, de múlt hétvégén, színezés közben belekezdtem Neil Gaiman meséjébe, a Temető könyvébe (The Graveyard Book), amit a kiadó, a Harper Collins tett fel a youtube-ra. Neil 2009-ben ezért a könyvért megkapta az amerikai gyermekkönyvtárosok éves különdíját, és ezt megünneplendő, felolvasói körútra indult. Minden városban egy-egy fejezetet olvasott fel a művéből, és ezeket felvették, közkincsé tették. Neil Gaiman Reads The Graveyard Book - itt a link nektek is :))


Ennyi körítés után ímhol a lista, ezeket a könyveket olvastam el (olvastam fel) júniusban:
  1. Szabó Magda: Tündér Lala
  2. Cormac McCarthy: Isten gyermeke
  3. Marcus Aurelius: Marcus Aurelius elmélkedései
  4. Csapodi Csaba – Tóth András – Vértesi Miklós: Magyar könyvtártörténet
  5. Madas Edit – Monok István: A könyvkultúra Magyarországon a kezdetektől 1800-ig
  6. Béres Judit: „Azért olvasok, hogy éljek”
  7. Janikovszky Éva: A tükör előtt
  8. Janikovszky Éva: Ha én felnőtt volnék
  9. Janikovszky Éva: Jó nekem!
  10. Szerb Antal: Magyar irodalomtörténet
  11. Janikovszky Éva: Bertalan és Barnabás
  12. Varró Dániel: Bögre azúr
  13. Vekerdy Tamás: Honnan? Hová?
  14. Bertil Marklund: 10 aranyszabály avagy hogyan éljünk 10 évvel tovább
  15. Jessica Williams: Merre tart a világ?
  16. Marie Le Prince de Beaumont: Beauty and the Beast
  17. Jane Austen: Orgueil et préjugés
  18. Antoine de Saint-Exupéry: Le Petit Prince
  19. Hermione Granger – Képes kalauz
  20. Michael Kogge: Legendás állatok és megfigyelésük
  21. Ralf Rothmann: Tavasszal meghalni
  22. Lázár Egon: Ráadás
  23. Star Wars Mánia
  24. Berg Judit: Maszat a vonaton
  25. Berg Judit: Doktor Maszat
  26. Sven Nordqvist: Ismered Pettsont és Finduszt?


Június közepére ez is meglett :))


Ez a 26 piszkosul jól néz ki, de azért ebből tíz kötet 50 oldal alatti tartomány, vagy gyermekirodalom, tehát nem az a nagy mennyiség. (Ellenben egész jól állok a Janikovszky Éva plecsni felé vezető úton is.) Az egész hónapban az az egyetlen figyelemre méltó tény, hogy immáron három nyelven is olvasok, és remélhetőleg lesz ez négy is.

Mint egy párszor már említettem, nagyon-nagyon szerencsés vagyok, mert bár nem sikerült kijutnom a Könyvhétre sem, azért a kiadókban nem felejtették el a nevem, és kaptam négy könyvheti friss megjelenésű szépséget is :D
Már az utolsót, a Holdfénykertet olvasom, a 10 aranyszabályról ITT írtam, míg Ralf Rothmann könyvéről, ami kedvenc is lett, ITT.




Blogírás tekintetében a június az idei év mélyrepülése, csak kettő könyvértékelést írtam, a két recenziót, amúgy a versek és a könyvheti programajánlók tették ki a hónapot.
Shame on me, de nem ígérek javulást, mert ráébredtem, hogy nekem ez a havi 10 körüli poszt a kényelmes, a tartható tempó, tanulás mellett.

Most meg a jövő heti festés mellett pláne... Mindenesetre annyit biztosan mondhatok, hogy egészen szeptember első hetéig beidőzítettem heti egy verset, érkezik majd Varró Dani, Nemes Nagy Ágnes, Ady és Dsida Jenő is :D


Megjegyzések

  1. Elolvastam és csináltam egy ilyet: Aztttttttttta :D
    26 könyv, három gyerkőc és suli mellett. Kérlek taníts :)
    Emeltem a kalapom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Á, nagyon sok nagyon rövid belőle, pl a Janikvszky könyvek 45-40 oldalasak; Vekerdy könyve is talán száz oldal volt. Maszat történeteit, Pettson és Finduszt nem is említem, mert azokat egymás után olvastatták fel ;-)
      Egyszerűen sok kicsi sokra ment.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Felhívom rá a figyelmet, hogy a blogon a megjegyzések MODERÁLÁS után kerülnek fel; illetve hogy a megjegyzés írója tudomásul veszi, hogy adatait (nevét és online elérhetőségét) ÖNKÉNT adta meg. Harmadik félnek, vagy reklámcélra nem használom fel senki adatait!