Emily Brightwell: Mrs. ​Jeffries és a gyilkos bál



FÜLSZÖVEG:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Ki ölhette meg Hannah Greenwoodot a bálon? Gáncsoskodó természetű nőszemély volt, de ez még nem ok arra, hogy eltegyék láb alól.

Különösen kínos, hogy Whiterspoon felügyelő is részt vett az ünnepségen. Csakhogy neki fogalma sincs, ki lehetett a tettes. Szerencséjére Mrs. Jeffries a briliáns elméjű házvezetőnője rájön néhány furcsaságra. Vajon mit láthatott Lady Cannonberry, amíg egy pohár puncsra várt a felügyelőtől? Miért az oldalajtón át távozott Mr. Locke? Milyen gyanús eseményre célozgat Mr. Wartburton a fiatal özvegynő Rowena Stanwick múltjában? És miért lopták el Dr. Solan jegyzetfüzetét, ha abba csak a verseit jegyezte fel?

Ha Miss Marple házvezetőnő lenne, úgy hívnák: Mrs. Jeffries. A sorozat minden kötete önálló detektívtörténet.

Eredeti mű: Emily Brightwell: Mrs Jeffries On The Ball





Gyors véleményemet egy dicsérettel fogom kezdeni: csóközön szálljon a Lettero kiadó felé, amiért nem az eredeti 1994-es könyv borítóját választották, hanem a 2014-es kiadásét. 
Engedtessék meg nekem, hogy őszintén megborzongjak ezen a fenti képen, rémesen bugyután néz ki. A kevesebb jóval több tud lenni, a két kiadás közti eltelt időt szépen illusztrálja az ízlések megváltozása :P

Nagyon lelkesek voltatok az instagram képre, amit posztoltam, kérdeztétek is, hogy mennyire tetszett a mű, hát nagyon :D 
Természetesen olvastam az előző részt is, ami azért különleges, mert a magyar kiadás kicsit (nagyon) fura: az első rész után az ötödiket adták ki!
Meg ne kérdezzétek, hogy miért, nem néztem utána, igazság szerint annyira nem is érdekel, főleg azért nem, mert ezen a részen már látszódik az, hogy kiforrott a széria. 
Nekem az első még nagyon Agatha Christie kopír volt, valójában el se tudtam dönteni, hogy Mrs. Jeffriest Miss Marple-höz vagy Aradne Oliver-hez hasonlítsam. Ebben a kötetben azonban már önálló, egyedi karakter kezd lenni, bár gyanítom, lesz ennél kidolgozottabb is.
Ugyanígy a személyzet többi tagjáról is egyre érdekesebb hátsó információk derülnek ki, habár hogy Smythe múltjáról ennyire nem derül ki semmi, csak bele van téve az az olvasót összezavaró, felcsigázó fejezet, hát igen haragszom!
Utálom a függővéget, pedig itt több ponton is az volt. Habár Emily Brightwell mentségére legyen szólva, mégsem annyira, mint az első részben ;)

https://www.instagram.com/czenema/


A gyilkosságot én is csak dicsérni tudom, csavaros egy kis rejtély volt, csak félig tudtam rájönni arra, hogy mi téveszthette meg a gyilkost is, de az elkövető személyét egész ügyesen választotta és titkolta el Emily Brightwell.
Ritka alkalom, ha egyet kell értenem a fülszöveggel, de most én is csak megerősíteni tudom: akik nem szeretik Poirot hiúságát, vagy éppen unják Miss Marple pletykálkodását, de Agatha Christie-hez hasonló light gyilkosságot keresnek: nos azoknak való ez a könyv!
És azoknak is, akik szívesen olvasnak az angol arisztokrácia hibáiról, mert az irodalmi körben, ahol a gyilkosság megtörténik, bizony-bizony majd mindenki titkol valamit, hazudik :)

Goodreads szerint Mrs. Jeffries sorozat 36 kötetből áll, igazán kíváncsi vagyok, hogy a Lettero kiadónál mennyit fognak ebből lefordítani, egyáltalán érdemes-e mindet?
Mindenesetre én itt leszek, mert ez a könyv tökéletes volt egy hétvégi kikapcsolódásnak, pár órás, könnyű, szórakoztató olvasmány, jó szívvel ajánlom!

Megjegyzések