Soman Chainani: Itt ​nincsenek hercegek (Jók és Rosszak Iskolája 2.)

Recenziós példányt köszönöm a Twister Mediának!



Moly: https://moly.hu/tagok/twister-media


Forrás:
https://schoolforgoodandevil.com/

FÜLSZÖVEG:

Soman ​Chainani első regénye, a New York Times bestseller Jók és Rosszak Iskolája folytatásában Sophie és Agatha visszatér Gavaldonba, és boldogan élnek saját világukban, ám az élet nem olyan tündérmese, amilyennek képzelték…
Agatha már úgy érzi, bárcsak más boldog befejezést kívánt volna a mesének, ám ekkor véletlenül megtalálja és kinyitja a Jók és Rosszak Iskolájának kapuját. A lányok azzal szembesülnek, hogy az a világ, amit az első tanévben tapasztaltak, megváltozott.
A boszorkányok és a hercegnők a Lányok Iskolájában laknak. Elhatározták, hogy kirekesztik életükből a hercegeket.

Tedros és a fiúk a Rossz Iskolája régi tornyainak lakói lettek. A két iskola között háború van kitörőben. Vajon Agatha és Sophie helyre tudják állítani a békét? Vajon Sophie jó tud maradni úgy, hogy Tedros állandóan üldözi? És kihez húz Agatha szíve? A barátnőjéhez vagy a hercegéhez? 


Moly adatlap:
https://moly.hu/konyvek/soman-chainani-itt-nincsenek-hercegek





Habár a nagylányom azt mondta, hogy unalmasabb, lassabb rész a Jók és Rosszak Iskolájának második kötete, én csöppet sem találtam annak. Nálam egyes egyedül  az hosszabbította meg az olvasási folyamatot, hogy kénytelen vagyok a kisebb gyermekeimet ide-oda elvinni, de amúgy ha tehettem volna – és ha másnak javasolhatom -, akkor ez egy olyan egy ültő helyedben, amíg nincs vége a könyvnek, egyhuzamban olvasós mű.
Merthogy talán az életkori különbözőség miatt, nekem a lányomtól eltérő véleményem van, szerintem ez a rész jobb volt, mint az első. Nem mondom, itt is sok időnként a szerelmi kavarodás és az ehhez kapcsolódó nyavalygás, viszont az alapötlet fantasztikus.

Agatha azzal, hogy az előző kötet végén Sophiet, a barátnőjét választotta, dominóhatást okoz a mesevilágban, és mindegyik másik hercegnő, királynő is a függetlenséget választja, vagy a barátságot, sem mint a férfiuralmat, a házasságot, szokásos boldogan éltek, míg meg nem haltak véget. Ez egy kőkeményen feminista regény, ráadásul nem is a szebbik formáját mutatja a mozgalomnak, elvnek, hanem a durvábbat, a férfiakat kirekesztő, elutasító oldalát.
Az igazat megvallva, nem csodálom, hogy a lányok nem vették jó néven, hogy szülővárosukban, Gavaldonban a Vének tanácsa, akik jóváhagyják a fiatalok párkapcsolatait, de ugyanannyira elborzasztó a mesevilágban az, hogy egyes mesebeli királynők, hercegnék rabszolgáikká tették férjeiket, lovagjaikat.

Részt veszek most az instagramon egy könyves fotózós kihíváson, és ott 11.napi kérdésre: akit barátoddá fogadnál - én Agathát és Hestert, a démonlányt választottam. Nem is kellett hozzá különösebben elgondolkodnom, mert Agatha már az előző részben is nagyon tetszett, és ez a mostani olvasáskor sem változott meg, szerencsére. Ellenben talán Hestert magyaráznom kell, hogy habár Sophie nagyságrendileg jobb fej, mint az első könyvben volt, azért a volt szobatársai még mindig vonzóbb karakterek számomra, főleg azért mert önazonosak magukkal, nem kenyerük az állandó pálfordulás.
Olvasás közben többször is fogadtam magammal ilyen-olyan-amolyan fordulatra, amiből nem jöttem ki győztesen, és ezt mindenképpen a szerző dicséretére mondom, mert ilyen vénséget, mint én, nehéz meglepni, de Sonan Chainani-nak sikerült.
Az első kötet értékelésekor említettem, hogy nem mindig voltam biztos abban, hogy milyen hónapban járunk, vagy hogy valósak-e a halálok, hát megelégedéssel olvastam, hogy a szerző ebben a tekintetben is fejlődött. Ezúttal bőven vannak hónapnevek, elhelyezhető a történet egy képzeletbeli időskálán, ellenben a sötétségen nem változtatott semmit, ugyanúgy megmaradt a borongós, kicsit emós, dark stílusvilág, ahol a Halál is egyike a szereplőknek.
(Azért a könyvtáros teknőcért jár a fejcsóválás :P)

Kicsit bánom, hogy annak idején mikor a blogot megkezdtem nem a tízfokozatú értékelési skálát kezdtem el használni, mert tízből ez a regény vitán felül kilencet kaphatna, míg az első rész maximum hetet. De mivel a moly csillagokat használom, most öt csillagot fogok adni, és nagyon nagy boldogsággal olvastam a Twister media facebook oldalán, hogy még idén megérkezik a befejező rész. 
Mi a  nagylányommal itt leszünk, várjuk, drukkolunk a szereplőknek továbbra is :)

Megjegyzések